اخبار فوری

۱۳۹۰ مهر ۵, سه‌شنبه

آپدیت هفته اول مهرماه

 
برنامه جدید طنز خارپشت با هنرنمایی طنزپرداز خوش قلم سیاسی ابراهیم نبوی از پنجشنبه گذشته  در تلویزیون رسا پخش شد.... ساعات پخش این برنامه متناوبا اعلام میشود.
 
رادیو فارسی پرشین کار خودش را در ماهواره هاتبرد در فرکانس ۱۱۲۰۰/عمودی آغاز کرد..این شبکه متعلق به سعید قائم مقامی از رادیوهای پر طرفدار سیاسی میباشد.

 
تلویزیون پی ام سی فامیلی به عنوان یکی از نامزدهای بهترین شبکه سرگرم کننده روی هاتبرد در جشنواره هاتبرد امسال انتخاب شد. سال گذشته شبکه فارسی بی بی سی فارسی به عنوان بهترین شبکه خبری هاتبرد جایزه گرفت.. لازم به ذکر است که تلویزیون pmc family به عنوان شبکه اماراتی شناخته میشود...نامزدهای دیگر این جشنواره از قرار زیر میباشد

2011 Shortlist of channels

CHANNEL

COUNTRY

CATEGORY










Carousel Russian Federation Children’s
MiniMini Poland Children’s
yourfamily Germany Children’s
HBA
Kino Soyuz Russian Federation Cinema
NTV Plus 3D by Panasonic Russian Federation Cinema
Sky Cinema 1 HD Italy Cinema
HBA
Babel Italy Culture/Education
Mezzo Live HD France Culture/Education
Rai Storia Italy Culture/Education
HBA
BBC Knowledge Poland Documentaries
DMAX Germany Documentaries
IZ TV Turkey Documentaries
HBA
Comedy Central Polska Poland Fiction/Gen. Entertainment
PMC Family UAE Fiction/Gen. Entertainment
SkyUno Italy Fiction/Gen. Entertainment
HBA
Domo.tv Poland Lifestyle
NRJ Paris France Lifestyle
Rai 5 Italy Lifestyle
HBA
France Ô France Music
Rock TV Hungary Music
TRACE Urban France Music
Viva Polska Poland Music
HBA
CCTV News China National Window
DW-TV Germany National Window
SMtv San Marino San Marino National Window
TVE Internacional Spain National Window
HBA
BBC Arabic United Kingdom News
CNC World China News
TG Norba 24 Italy News
TVN CNBC Poland News
HBA
ESPN UK United Kingdom Sports
Novasports HD Greece Sports
TRACE Sports France Sports

۱۳۹۰ مهر ۲, شنبه

3 خبر تازه

به گزارش تابناک سیستم های رایانه ای شبکه های خارجی سیمای جمهوری اسلامی، العام، الکوثر و سحر هدف حملۀ سایبری قرار گرفتند که طی دو روز فعالیت این شبکه ها و همچنین ادارۀ امور جاری آنها را شدیداً مختل ساختند. این اولین بار است که سیستم رایانه ای شبکه های ماهواره ای جمهوری اسلامی به زبان عربی هدف حملۀ سایبری قرار می گیرند و فعالیت های آنها مختل می شوند. به گزارش تابناک صدا و سیمای جمهوری اسلامی مایل نبوده که خبر این حملۀ سایبری منتشر شود، هر چند هنوز نیز منشاء این حمله کشف نشده است. تابناک ابراز امیدواری کرده است که در بحبوحۀ تحولات جهان عرب، شبکه های خارجی و به ویژه عرب زبان جمهوری اسلامی ایران در مقابل حملات سایبری مقاوم شوند تا امکان تبلیغ و ترویج از جمهوری اسلامی ایران سلب نشود.
حمید شب خیز مدیریت ITN Group در برنامه های خود از تغییرات عمده در برنامه های ITN بخصوص در بخش تلویزیون دبی خود داد... وی در رقابت با شبکه هاتی حرفه ای فارسی زبان اعلام کرد سبک برنامه ها را بزودی به استاندارد اینگونه شبکه ها نزدیکتر خواهد کرد و بخش دبی این شبکه با قطع برنامه هفتگی juice up برنامه های روزانه این شبکه با رنگ و بویی تازه و حرفه ای از دبی آغاز میشود.. تلویزیون ایران به حق تنها شبکه قابل قبول سرگرمی رله از آمریکا میباشد
شبکه PMC RADIO از دیروز رسما آغاز به کار کرد ... این شبکه تلویزیونی رادیویی برنامه های صوتی خود را به پخش موزیک و تاک شو اختصاص داده و به صورت تصویر به پخش عکسهای بینندگان خود از آثار تاریخی و مناظر ایران زمین میپردازد. فرکانس تلویزیونی این شبکه جدید 11054- H- 27500 میباشد و به صورت آنلاین نیز از سایت www.pmc.fm میتوانید برنامه های شبکه را ببینید و بشنوید
*****
دوستان گرامی در صورتی که میخواهید اخبار را بسیار زودتر از وبسایت براوو! پارسی دریافت کنید به آدرس فیس بوک ما مراجعه و با لایک کردن و عضو شدن در صفحه براوو! پارسی اخبار و آپدیتها را زنده دریافت نمایید.
http://facebook.com/persian.bravo

۱۳۹۰ شهریور ۲۹, سه‌شنبه

همکار بخش فارسی بی‌بی سی درایران دستگیرشدند


منابع رسمی در ایران خبر دادند که شش تن از همکاران بخش فارسی تلویزیون بی بی سی در ایران دستگیر شده اند. به ادعای این منابع، افراد دستگیر شده اخبار و اطلاعات و تصاویری در اختیار بخش فارسی تلویزیون بی بی سی قرار می دادند تا به وسیلۀ آنها چهرۀ تیره ای از جمهوری اسلامی ایران ارایه بدهند. جمهوری اسلامی ایران نگرانی خود را از توجۀ عمومی در ایران نسبت به شبکه های تلویزیون ماهواره ای و رسانه های خارجی پنهان نمی کند. اتحادیه بین المللی ارتباطات اخیراً اعلام کرد که ایران منشاء پخش پارازیت به روی شبکه های اطلاع رسانی خارجی است و این اقدام بخشی از تلاش های تهران برای جلوگیری از گردش آزادانۀ اطلاعات است. صدها نفر از روزنامه نگاران، وبلاگنویسان و فعالان حقوق بشر همچنان در ایران و در وضعیتی ناروشن زندانی هستند.

وزرات اطلاعات جمهوری اسلامی طی اطلاعیه‌ای خبر دستگیری چند مستندساز ایرانی را به اتهام همکاری با تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی تایید کرد. هم‌زمان وزیر ارشاد این افراد را "معاند" و دشمن جمهوری اسلامی خواند.

 
بالاخره پس از حدود چهار روز اخبار غیررسمی و نقل قول‌های مختلف، وزارت اطلاعات ایران رسما طی اطلاعیه‌ای دستگیری چند تن از مستندسازان را تایید کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس، روابط عمومی وزارت اطلاعات در اطلاعیه خود خبر از "کشف یک شبکه مخفی" داده و اعلام کرده که اعضای این شبکه «از طریق فعالیت‌های زیرزمینی و غیرقانونی در قبال دریافت وجوه کلان از مجاری پنهان و با روش‌های پیچیده پولشویی که معمولاً مورد استفاده سرویس های جاسوسی است، مأموریت‌های ضد ملی محوله از طرف ستاد ارتباطات پوششی و مرکز عملیات روانی سرویس اطلاعاتی انگلیس موسوم به BBC را دنبال می‌کردند».
این وزارتخانه از افراد دستگیرشده با عنوان "تدارکاتچی سوژه تبلیغاتی برای متخصصان جنگ روانی دشمنان ایران و اسلام" نام برده و از مطبوعات خواسته تا از انتشار اخبار متفرقه خودداری کنند. در متن این اطلاعیه آمده است: «با توجه به تداوم تحقیقات و تحت تعقیب قرار داشتن تعدادی دیگر از مواجب‌بگیران  BBC، ضمن تاکید بر اطلاع رسانی در این مورد ظرف روزهای آینده، از رسانه‌ها و محافل خبری کشور می‌خواهیم که از انتشار اخبار متفرقه و تأیید نشده خودداری کنند.»
«همکاری با بی‌بی‌سی: عناد با جمهوری اسلامی»
هم‌زمان با اعلام این خبر، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در قبال دستگیری مستندسازان موضع‌گیری کرد و همکاری با شبکه خبری بی‌بی‌سی فارسی را در حکم "عناد" با جمهوری اسلامی دانست.
به گزارش خبرگزاری ايلنا، وزير ارشاد این سخنان را روز سه شنبه (۲۹ شهریور/۲۰ سپتامبر) در نشست خبری دومین همایش شاعران ایران ایراد کرد. سیدمحمد حسینی ضمن اشاره به اين كه حمايت از جامعه‌ی فرهنگی و هنری كشور وظيفه‌ی وزارت ارشاد است، گفت: «ما حامی فرهنگ و هنر هستيم اما نبايد فراموش كرد وقتی ماموران امنيتی به سراغ كسی‌ می‌‌روند، به آن معناست كه آن شخص يا اشخاص مرتكب جرمی امنيتی شده‌اند و قطعا به دليل فعاليت‌های فرهنگی و هنری دستگير نشده‌اند.»
وزیر ارشاد پیش از این نیز اعلام کرده بود که دستگیری این افراد ربطی به فعالیت‌های فرهنگی آنان ندارد و در ارتباط با مسائل امنیتی است. وی با تاکید بر موضع قبلی خود همکاری با بی‌بی‌سی را نه یک کار فرهنگی که عملی سیاسی خواند و گفت:« اين افراد نمی‌‌توانند توقع داشته باشند كه با آن‌ها برخورد امنيتی نشود و ما نيز جلوی پای آن‌ها فرش قرمز پهن نخواهيم كرد.»
وزیر ارشاد سپس به همکاری با دیگر رسانه‌های فارسی زبان خارج از کشور اشاره کرد و گفت: «داشته‌ایم افرادی را که قبلاً هنرمند بوده‌اند، ولی الان رسماً همکار جاهایی مثل صدای آمریکا شده‌اند. نباید توقع داشت کسی به این افراد چیزی نگوید؛ چرا که ما فکر می‌کنیم لطمه‌ای که بعضی از این افراد به هنرمندان، نویسندگان و خبرنگاران می‌زنند، بسیار سخت است و باید حساب آنها را از حساب خبرنگاران و هنرمندان و نویسندگان واقعی ما جدا کرد.»
حسینی در ادامه سخنانش تاکید کرد: «البته ما پيگير وضعيت مستندسازان دستگير شده هستيم و رويكرد ما به آن‌ها رويكردی اغماض‌آميز است اما تاكيد می‌‌كنم كه تنها با يدك كشيدن عنوان "هنرمند" نمی‌‌توانند از مسئوليت‌های امنيتی مصون بمانند.»
از روز شنبه (۲۶ شهریور/۱۷ سپتامبر) و هم‌زمان با پخش مستند "خط و نشان رهبر" از تلویزیون فارسی بی‌بی‌سی که روایتی از زندگی‌نامه سیاسی آیت‌الله خامنه‌ای است، خبر دستگیری چند مستندساز ایرانی اعلام شد. افراد دستگیرشده ابتدا پنج و سپس شش نفر اعلام شدند.
ناصر صفاریان، نایب رئیس انجمن مستندسازان سینمای ایران، و مجتبی میرطهماسب مستندساز از جمله دستگیرشدگان هستند.

۱۳۹۰ شهریور ۲۵, جمعه

رادیو شما

در جشن دهمین سال افتتاح عربین رادیو در امارات این مجموعه نوید افتتاح شبکه جدید فارسی زبان با نام "رادیو شما" را داد.این رادیو هفتمین رادیو از مجموعه ARN خواهد بود و به صورت آنلاین از طریق اینترنت و در کشور امارات فرکانس اف ام 93.4 پخش میشود. نوع برنامه های این رادیوی فارسی برنامه های سرگرم کننده و موزیک به صورت 24ساعته خواهد بود. ARN بزرگترین مجموعه رادیویی در امارت است و 8 شبکه به زبانهای عربی هندی انگلیسی مالزیایی و فارسی دارد . این مجموعه در 6سال گذشته نیز برنامه فارسی زبانی با نام persian wave در شیکه dubai eye به صورت ساعتی روی ایر میبرده است.
ترجمه:mr.dish

۱۳۹۰ شهریور ۲۳, چهارشنبه

GMA 2011 tonight on manoto1

 
و بالاخره انتظارها به پایان میرسد... پس از یکسال امشب برنامه آکادمی موسیقی گوگوش آغاز خواهد شد و قلبها تا برنامه فینال مسابقه به طپش در خواهد آمد.... با حضور هومن خلعتبری و بابک سعیدی و البته شاه ماهی هنر ایران گوگوش.... این برنامه هر هفته چهارشنبه ها و جمعه ها ساعت 22 برای دوستدارنش پخش خواهد شد... بیننده این برنامه از شبکه خوب من وتو1 باشید

7tv on hotbird

تلویزیون7 قصد دارد بزودی روی ماهواره هاتبرد پخش برنامه های خود را دنبال کند.این تصمیم پس از آن صورت گرفت که ماهواره یوتلست از چند روز پیش تا کنون باپارازیت روبروست و رسما شبکه های این ماهواره را دچار مشکل کرده.شبکه 7tv هم که یک شبکه نوپاست و آغاز خوبی را تجربه نکرده در پی تغییر و تحول در برنامه ها وتغییر مکان برای جذب بیننده بیشتر و آگهی و درامد بیشتر است.به نظر میرسد دولت ایران درپی ناامن کردن ماهواره یوتلست برای تلویزیونهاست و میخواهد شبکه ها رامجبور به کوچ از این ماهواره کند

این شبکه طی اطلاعیه ای اعلام کرد بزودی روی فرکانس زیر در هاتبرد روی ایر میرود
11317
ورتیکال
27500

۱۳۹۰ شهریور ۱۹, شنبه

nat geo farsi

پس از مصاحبه مدیر افغان شبکه های فارسی1 و زمزمه مبنی بر قصد داشتن افتتاح شبکه بزرگ national geographic parsi صفحه ای در فیس بوک با این نام افتتاح شده و اعلام کرده که این شبکه بزرگ اولا هیچ ربطی به گروه موبی ندارد بلکه شعبه ای از این مجموعه جهانی است که در امارات مستقر شده و قرار است تا چند هفته آینده!!!؟؟؟ برنامه های خود را روی آنتن ببرد... با توجه به اینکه وبسایت این شبکه هنوز حتی فعال نشده خبر را به همینجا بسنده میکنیم و قضاوت در مورد صحت خبر را به گذر زمان موکول میکنیم. امیدواریم این شبکه هم به سرنوشت دروغین عصرجدید و نکست دچار نشوند.

mg tv

 
تلویزیون و پروژه جدید آقای قربانی مدیر سابق کاباره میامی در ایران و مالک کمپانی بزرگ ایگل انترتینمنت در آمریکا.. مسابقه بزرگ talent و خواننده برتر دنیا در سراسر دنیا که در سالنهای مختلف همزمان در 5 نقطه دنیا از جمله هنگ کنگ آمریکا لس آنجلس-مکزیکوسیتی-دبی و فرانکفورت اجرا و به صورت زنده در شبکه ماهواره ای و اینترنت پخش میشود ...بیننده گان نیز میتوانند رای خود را از طریق اینترنت و تلفن و تلویزیون ارائه دهند... لازم به ذکر است که این پروژه بین المللی است و صرفا مخصوص فارسی زبانان نیست. بزودی......
برای ثبت نام هنرمندان و کسانی که میخواهند در این مسابقه جهانی شرکت کنند به آدرس زیر مراجعه کنید
http://mgeagleent.com/
http://www.facebook.com/MG.Eagle.Entertainment
 

ایران منشا پارازیت

شرکت "یوتلست" که مرکز آن در پاریس است تأئید کرده که ایران به روی شبکه های تلویزیونی ماهواره ای که به زبان فارسی برنامه پخش می کنند باصطلاح پارازیت می اندازد تا از پخش برنامه های آنها جلوگیری کند. یکی از این شبکه ها بخش فارسی بی بی سی است که از ژوئیه گذشته به دلیل پخش پارازیت از سوی ایران با مشکلات بیشتری در پخش برنامه های خود به سوی ایران مواجه شده است. سال گذشته اتحادیۀ بین المللی ارتباطات اقدام جمهوری اسلامی ایران را در پخش پارازیت به روی شبکه های ماهواره ای محکوم کرد و آن را غیرقانونی خواند. اتحادیۀ اروپا نیز در واکنشی جداگانه حکومت اسلامی ایران را تهدید کرد که در صورت ادامۀ این دست اقدام ها از پخش برنامه های برونمرزی جمهوری اسلامی به وسیلۀ ماهواره اروپایی "یوتلست" جلوگیری خواهد کرد. تهران همواره این نقش را در پخش پارازیت به روی شبکه های ماهواره ای کتمان کرده است. این بار اما شرکت "یوتلست" که پخش ماهواره ای برنامه های تلویزیونی را برعهده دارد صریحاً ایران را منشا مشکلات به وجود آمده معرفی کرده است.

۱۳۹۰ شهریور ۱۷, پنجشنبه

تلویزیون نگین بزودی روی هاتبرد

تلویزیون نگین که از کانادا و با کیفیت HD برنامه های خود را ارائه میدهد در صفحه فیس بوک و وبسایت خود اعلام کرده که از آذرماه روی ماهواره هاتبرد برنامه های خود را ارائه میدهد.... این شبکه هم اکنون تنها به صورت اینترنتی و یا از سایت و باکسهای glwiz قابل دریافت میباشد.
قرار است این شبکه سریالهای روز دنیا نظیر اسکراب و مارجوانا را با زیرنویس و یا دوبله پارسی ارائه دهد.

۱۳۹۰ شهریور ۱۳, یکشنبه

7tv روی فرکانسی جدید

طبق اعلام مدیریت 7TV(music) این شبکه روی فرکانس زیر از ماهواره یوتلست دبلیو3 روی ایر رفت
10721
ورتیکال
27500

باز هم ترور از نوع پارازیتی

دوستان گرامی پارازیتهای زمینی باعث اختلال در فرکانس 10721 یوتلست دبلیو3 شما شده است... اشکال از دیش و رسیورها نیست... این موضوع رو در جواب دوستانی است که با پیام خصوصی علت را جویا شده بودند.... احتمالا بزودی در صورت عدم رفع این مشکل شبکه های روی این فرکانس مجبور به کوچ خواهند شد.طبق خبرهای رسیده پارازیتهای ارسالی از سوی ایران روی فرکانس فوق برای مقابله با شبکه آذری زبان Gunaz که دولت ایران در درگیریها و راهپیمایی های اعتراضی شهرهای مختلف آذرآبادگان ایران در اعتراض به سیاستهای دولت برای خشک شدن دریاچه ارومیه صورت گرفته مقصر و موثر میداند انجام شده استبه دلیل پارازیتهای ارسالی شبکه های gunaz-bbc persian-irane aryayi-simaye azadi از ماهواره یوتلست برداشته شدند و هم اکنون پس از برداشته شدن پارازیت از فرکانس فوق کم و یا کامل برداشته شد و باقی شبکه ها قابل دریافت شدند.

JUKE BOX

آمار بازدید

آی طنز

Pars Daily News

تعداد بازدیدکنندگان:

پست های پرطرفدار

مترجم آنلاین

چت روم اختصاصی