اخبار فوری

۱۳۸۹ بهمن ۱۷, یکشنبه

بخش فارسی رادیو بین المللی هلند آغاز به کار کرد

هیلورسوم- عصر هلند، وب سایت فارسی رادیو بین المللی هلند از امروز برای ایرانیان و سایر فارسی زبانان آغاز به کار کرد.
وب سایت عصر هلند از طریق آدرس  www.asrholland.nl
ضرورت راه اندازی سایت عصر هلند در پی ایجاد تنش در روابط هلند و ایران، که به دنبال اعدام زهرا بهرامی شهروند هلندی-ایرانی  رخ داد، و همچنین بحران فزاینده در تونس و مصر، که تاثیر بسیاری بر سایرکشورهای منطقه دارد، ، احساس شد.
از نظر «ریک رنسن» سردبیر رادیو بین المللی هلند، نیاز زیادی به شنیدن صدای مستقل و معتدل هلند در ایران وجود دارد. وی افزود: «وب سایت عصر هلند فعلا به صورت موقت راه اندازی شده است و ادامه کاری آن پس از یکماه بررسی خواهد شد». بخش هایی از مطالب عصر هلند در رسانه های اجتماعی محبوب در میان ایرانیان قرار داده خواهد شد.
رادیو بین المللی هلند از مدت ها پیش از طریق رادیو و وب سایت عربی www.rnw.nl/hunaamsterdam در خاورمیانه فعال است. مطالب مهم این سایت و سایت های انگلیسی و هلندی رادیو بین المللی هلند از این پس به زبان فارسی در عصر هلند  منتشرخواهد شد. همچنین سرخط مهمترین مطالب سایر رسانه های هلندی برای اطلاع  خوانندگان فارسی زبان ترجمه می شود.
رادیو بین المللی هلند تا حد امکان با رسانه های مستقل فارسی زبان داخل و خارج ایران همکاری خواهد کرد.
فارسی، یازدهمین زبانی است که اخبار و گزارشات رادیو بین المللی هلند از طریق آن در سطح جهان منتشر می شود. سایر زبان ها عبارتند از: انگلیسی، اسپانیایی، اندونزیایی، چینی، عربی، فرانسه، پرتغالی، پاپیامنت، سرنامی و هلندی.
مطالب وب سایت و برنامه های رادیوی بین المللی هلند به زبان عربی، هر هفته بطور متوسط توسط دو و نیم میلیون تن در کشورهای عرب زبان دنبال می شود.
قابل دسترسی است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

JUKE BOX

آمار بازدید

آی طنز

Pars Daily News

تعداد بازدیدکنندگان:

پست های پرطرفدار

مترجم آنلاین

چت روم اختصاصی