اخبار فوری

۱۳۸۹ مرداد ۶, چهارشنبه

هفته پر حادثه برای رسانه های فارسی زبان


در چند روزی که در خدمتتان نبودیم شاید پر اتفاقترین دوران رسانه های فارسی زبان را پشت سر گذاشتیم. از قطع شدن تلویزیون جام جم آمریکا و حضور در برنامه آخرین لحظه همایون در کانال یک و اعلام همکازی از لحاظ فنی و استودیویی از استودیوی جدید و مجهز کانال یک...تا آمدن تلویزیونهای دیدار ipn و fashion tv روی فرکانس 10815 هوریزنتال و سیمبل ریت27500 در هاتبرد و قطع شدن تلویزیون آقای عبدشاه ipn ازاین فرکانس.
و اما مهمترین خبر رسانه های فارسی که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد برای اولین بار در سالهای اخیر و دومین بار در تاریخ رسانه های فارسی زبان پر بیننده ترین تلویزیون فارسی زبان یعنی همان فارسی1 خودمونی و صمیمی به وسیله سیگنال مستقیم پارازیت رسما از فرکانس 11137 هاتبرد زده شد و کمپانی ماهواره این شبکه را از روی ایربرداشت.... این مسئله که به جرات میتوان گفت بینندگانی را که دیگر بیننده سریالهای دنباله دار و بی محتوای سیمای ایران را فراموش کرده و به سریالهای خوش آب و رنگ و با فضای آزادتری از رسانه دولتی داخلی روی آورده بودند در بهت فروبرد...و جالب اینکه ساعتی نگذشت که مدیریت این شبکه فرکانسهای جدیدی را روی دو ماهواره پربیننده نایلست و عربست اعلام کرد...فرکانسهای 12111 عربست و فرکانس 12437 نایلست اولین فرکانسهایی بودند که میهمان این شبکه برایبنندگان فارسی زبان عمدتا محدود در ایران وکشورهای اطراف اعلام شد.در بهبهه اعلام این فرکانسها این شبکه فرکانس خود را روی یکی از فرکانسهایی که اخیرا از ماهواره هاتبرد جدا شده نیز اعلام کرد.این ماهواره چیزی جز یوروبرد9 نبود...ماهواره ایکه کمابیش شبکه های درمانده فارسی را از گزند پارازیتهای داخلی و خارجی! پذیراست.این پخش که روی فرکانس 11727-هوریزنتال و سیمبل ریت 27500 همچنان ادامه دارد.
ولی دیری نپایید که این فرکانسها(تنها در نایلست و عربست) به طور مرموزی شبکه فارسی1 را از روی ایر برداشتند...ما نفهمیدیم پارازیت بود یا گاوبندی!!! ولی هرچه که بود مدیران این شبکه را برآن داشت تا با یک روز تاخیر فرکانس دیگریرا روی این دو ماواره پر بیننده برای ما خاورمیانه ای ها پیدا کنند.
فرکانس بعدی  در این دو ماهواره چیزیجز فرکانس محبوب فارسی زبانان در عربست که بی بی سی و صدای آمریکا را مهمان است یعنی همان 11662 و در نایلست 11393 نبود.این دو ماهواره هم ظرف 24ساعت برای این شبکه به ملکوت اعلا پیوستند.
بینندگان فارسی زبان با ایمیل و تلفنهای فراوان این شبکه را روی ماهواره ای فراخواندند که تا کنون میهمان چند شبکه سیاسی و خبری بود و تا حدی امتحان خود را پس داده بود...بله این شبکه از دو سه روز گذشته روی فرکانس فعلی شبکههای فارسی در یوتلست دبلیو3 روی ایر رفته و نظر نخوره! فعلا باقی مونده....با این تفاوت که صیحگاهن به وقت ایران در روزهای اخیر به جای فارسی یک تلویزیون NBC  آمریکا را باlate night شوهای بینظیرش تظاره گر هستید...حدود ساعت 10.30 صبخ مجددا برنامه های فارسی1 آغاز شده است.
یوتلست دبلیو3
10720
هوریزنتال
22000
از امروز نیزخیل مشتاقان بیننده این شبکه مدیران فارسی1 را برآن داشتکه برای اولین بار این شبکه را روی یک فرکانس اختصاصی در هاتبرد! روی ایر ببرند:
هاتیرد
11317-20
ورتیکال
27500
تا فردا چه پیش آید....!!!!!
اینهم اطلاعیه رسمی فارسی1:
FARSI1 is currently experiencing a disruption in service. We are working hard at restoring FARSI1 so you can continue watching your favorite programs. We regret this inconvenience which is outside our control and appreciate your patience and support.
Please stay tuned to our website for any new information or updates.
In the meantime, our service is now also available on the following satellites:
Satellite: Eutelsat W3A (7 Degrees East)‬
Frequency: 10,721 MHz
Polarity: Horizontal
Symbol Rate: 22.0 Msps
FEC: 1/2
Satellite: HOTBIRD 6
Frequency: 11,317 MHz
Polarity: Vertical
Symbol Rate:  27.50 Msps
FEC: 3/4
Please note that between 6.45am Dubai time (7.15am Tehran/Kabul time) and 10.15am Dubai time (10.45am Tehran/Kabul time) our channel will be  unavailable every day for maintenance purposes.
 *****************************************************

همچنین تلویزیون جدیدی به نام  ABC MOvies-arbian broadcasting company هم اکنون روی نایلست در حال تست و پخش فیلمهای سینمایی به زبان اصلی و زیرنویس عربی میباشد.

عربست
Freq: 12092
POL:Ver
SR:27500
FEC:3/4
Channel Name: ABC

نایلست

Freq: 11595
POL:Ver
SR:27500
FEC:3/4
Channel Name: ABC


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

JUKE BOX

آمار بازدید

آی طنز

Pars Daily News

تعداد بازدیدکنندگان:

پست های پرطرفدار

بايگانی وبلاگ

مترجم آنلاین

چت روم اختصاصی