اخبار فوری

۱۳۸۸ آذر ۳۰, دوشنبه

بی بی سی: پارازیت مانع از پخش برنامه تلویزیون فارسی نمی شود

سرویس جهانی بی بی سی گفته است که با وجود تلاش برای پارازیت اندازی بر پخش برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی، پخش برنامه های تلویزیونی ادامه خواهد یافت.

در این بیانیه آمده است:

"اختلال مستمر در برنامه تلویزیون فارسی بی بی سی کوتاه مدتی پس از آغاز پخش برنامه ویژه درگذشت آیت الله حسینعلی منتظری، از روحانیون منتقد در ایران، شروع شد.

این برنامه از جمله شامل پخش نخستین مصاحبه ای با آیت الله منتظری می شد که قبل از درگذشت وی انجام شده بود.

آیت الله منتظری، که در خلال بیست سال گذشته بر صفحه تلویزیون جمهوری اسلامی ظاهر نشده بود، یکی از مراجع معتبر تقلید شعییان و از جمله منتقدان مهم محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری محسوب می شد.

پارازیت اندازی بر برنامه تلویزیون فارسی بی بی سی روز یکشنبه، 20 دسامبر، آغاز شد و کانال ماهواره ای هاتبرد 6 را هدف قرار داد که مورد استفاده تعدادی از برنامه های تلویزیونی و رادیویی بین المللی بی بی سی به زبان های مختلف و همچنین چند شبکه خبررسانی دیگر است.

برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی از چند شبکه ماهواره ای دیگر از جمله Telstar و Eutelsat W2M هم پخش می شود.

بی بی سی هم اینک راه های دیگر افزایش امکان دسترسی مخاطبان فارسی زبان تلویزیون فارسی در ایران، افغانستان و تاجیکستان را در دست بررسی دارد که ممکن است شامل استفاده از ماهواره های دیگر برای پخش برنامه های تلویزیون فارسی هم باشد.

در ماه ژوئن سال جاری، تلویزیون فارس بی بی سی که پخش برنامه های ویژه انتخابات ریاست جمهوری ایران را آغاز کرده بود هدف تلاش های مشابهی برای اختلال در پخش برنامه ها قرار گرفت.

تظاهرات علیه بی بی سی در تهران

دولت ایران نا آرامیهای بعد از انتخابات را به گزارشهای بی بی سی نسبت داد

در آن زمان، شرکت ارائه دهنده خدمات ماهواره مورد استفاده بی بی سی تایید کرد که منشا این اختلالات در داخل ایران ردگیری شده است.

پیتر هاروکس، مدیر سرویس جهانی بی بی سی می گوید این واقعیت که کسانی به خود زحمت پارازیت اندازی بر برنامه های تلویزیون فارسی زبان بی بی سی را می دهند نشان از تاثیرگذاری برنامه های آن در ایران دارد.

به گفته آقای هاروکس، مردم ایران می خواهند از حقایق مربوط به تحولات داخل کشور خود مطلع شوند و می دانند که از طریق بی بی سی می توانند به اخبار بیطرفانه و مستقل دست یابند. ما هم هر آنچه که از دستمان برآید خواهیم کرد تا چنین اخباری را در اختیار آنان قرار دهد."

صادق صبا، رئیس بخش فارسی بی بی سی، با تایید پارازیت اندازی بر برنامه های تلویزیون فارسی از روز یکشنبه، گفته است که این اقدام باعث اختلال در دریافت برنامه های تلویزیونی به خصوص در تهران شد.

وی گفته است که راه حل بی بی سی در برابر اختلال در برنامه های تلویزیون فارسی، می تواند افزایش امکانات ماهواره ای برای تسهیل دسترسی مخاطبان به این برنامه ها باشد.

آقای صبا نیز یادآور شده است که در پی برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در ایران و واکنش معترضان به نتیجه انتخابات، برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی هدف پارایت اندازی قرار گرفت.

بی بی سی فارسی یک نهاد خبررسانی برای مخاطبان فارسی زبان است و همراه با برنامه های متنوع در زمینه های مختلف، اخبار و گزارش های منطقه و جهان را به طور بیست و چهار ساعته پوشش می دهد.

برنامه های بی بی سی فارسی از طریق پخش رادیویی، برنامه های تلویزیونی، شبکه اینترنت و تلفن موبایل های قابل استفاده است.

بخش فارسی بی بی سی روز 28 دسامبر سال 1940، حدود شصت و نه سال پیش، با پخش برنامه های رادیویی راه اندازی شد و یکی از قدیمی ترین بخش های بی بی سی به زبان های غیر انگلیسی است.

این بخش هدف اصلی خود را تهیه و پخش گزارش ها و برنامه های متنوع برای گروه های مختلف مخاطبان فارسی زبان در کشورهای ایران، افغانستان و تاجیکستان و نقاط دیگر جهان اعلام کرده است.

با راه اندازی برنامه های تلویزیونی، بخش فارسی بی بی سی با شعار گزارش اخبار واقعی از منابع مختلف، می کوشد تصویری واقعی از تحولات جهانی را در برابر مخاطبان خود قرار دهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

JUKE BOX

آمار بازدید

آی طنز

Pars Daily News

تعداد بازدیدکنندگان:

پست های پرطرفدار

بايگانی وبلاگ

مترجم آنلاین

چت روم اختصاصی