اخبار فوری

۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

محدودیت های جدید در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران



رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تشریح راهبردهای 5 ساله دوم این سازمان از کاهش و پالایش موسیقی در صدا و سیما و ممنوعیت آرایش کردن خانم ها در تلویزیون خبر داد.

عزت الله ضرغامی، در نشستی که روز سه شنبه، 10 آذرماه در سالن همایش های صدا و سیما برگزار شد ضمن تشریح راهبردهای 5 ساله دوم صدا و سیما گفت، " حجم موسیقی در همه برنامه ها زیاد است و باید کم شود".

آقای ضرغامی با اشاره به برخی موسیقی های "نابهنجاری" که در برخی برنامه ها پخش می شود، گفت "حساسیت ها روی عملکرد این سازمان فوق العاده است و مسایلی که با شرع و انقلاب فاصله دارد نباید از آنتن پخش شود."

رئیس سازمان صدا و سیما با تاکید بر لزوم حفظ حریم میان زن و مرد در باره خانم ها گفت آرایش خانم ها شرعا و قانونا ممنوع است و یک مورد هم نباید اتفاق بیفتد.

او همچنین گفت شوخی های زننده میان زنان و مردان در تلویزیون و رادیو نباید اتفاق بیفتد و ترجیحا اگر مهمان زن داریم باید مجری هم زن باشد.

آقای ضرغامی گفت یکی از اهداف مهم باید سوق دادن جوان ها به سوی دین و آموزه های دینی باشد.

وی گفت فضای دانشکده صدا و سیما هم باید "حزب اللهی" و متفاوت با سایر دانشگاهها باشد.

عزت الله ضرغامی همچنین بر ضرورت ایجاد فضای حزب اللهی و انقلابی در همه بخش های سازمان تاکید کرد.

احمد قابل، پژوهشگر دینی در این باره به بی بی سی گفت، به لحاظ شرعی برخی فقها، آرایش های غلیظ را حرام می دانند. برخی هم می گویند به مقدار کم اشکال ندارد.

به گفته آقای قابل استاندارد مشخصی در این باره وجود ندارد. این پژوهشگر مسایل دینی درباره موسیقی و حد شرعی آن نیز به زمان آیت الله خمینی اشاره کرد و گفت در بسیاری موارد اینکه کدام موسیقی اشکال شرعی دارد و کدام ندارد را آیت الله خمینی معلوم می کرد.

آقای قابل همچنین گفت آقای خاتمی گفته در زمانی که وزیر ارشاد بوده دستخطی از آیت الله خمینی دریافت کرده که بر اساس آن تکخوانی زنان مجاز دانسته شده است.

به نقل از سايت بي بي سي فارسي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر

JUKE BOX

آمار بازدید

آی طنز

Pars Daily News

تعداد بازدیدکنندگان:

پست های پرطرفدار

بايگانی وبلاگ

مترجم آنلاین

چت روم اختصاصی